Kendimle baş başa


Telefonsuz birkaç saati geçirmek ve o zaman diliminde kendimle kalmak çoğu zaman  bana iyi hissettirir. Telefon bildirimi ile dağılan dikkatimin kontrolü artık kendi elimde. Günün her dakikası değil ama birkaç saatini böyle geçirmek gerektiğini düşünüyorum . Kitap okurken telefonumu genellikle uçak moduna alırım . Çevreden bir süre uzak kalmak garip ama güzel hissettiriyor. Gözüm kısa  sürede bir saate bakıyor, bu durum bana  çok uzun zaman geçmiş gibi hissettiriyor. İnsanlarla iletişime geçmediğim bu zaman dilimi hoşuma gidiyor. Oturmaya devam ederken yavaşça belimin ağrıdığını hissediyorum. Yanlış oturma stiline sahip olduğumu anlıyorum. Belimin ağrısını düşündükçe daha çok ağrıdığını hissediyorum. Ayağa kalkmak istiyorum  ama kalkmayacağım. Zaman geçtikçe her bir sesi daha dikkatli algılamaya başlıyorum. Yavaşça kolumun üzerine uzanıyorum ve sesleri dinlemeye koyuluyorum. 


Tıkırtılar, üst kattan gelen bebek ağlama sesi, saatin tik tok sesi kulağıma vuruyor sanki. Günün her dakikası duyularımız bu kadar hassas olsa ne olurdu acaba diye düşünüyorum. Katlanılmaz bir hayat olurdu. Kimse ile konuşmadığım ya da telefonla bir şeyler yapmadığım için değil de hiçbir şey yapmadan oturduğum için biraz bunaldım. Dışarıdan gelen yağmur sesleri zihnime giriyor yavaş yavaş. Cama vuran yağmur damlalarının sesi bedenimi rahatlatmak için  bana doğru geliyor sanki. Yağmurun hızı arttıkça damlalar birbirlerine ayak uydurarak melodiye dönüşüyorlar. Yüzümde oluşan tebessüm ruh halimi anlatmaya yetiyor.  40. Dakika dolduğunda aklıma ‘’ biraz sonra ne yesem?’’ diye bir soru geliyor.  Uzaktan gelen ambulans sesini işitiyorum , acaba ne oldu sorusu istemeden aklıma yerleşiyor. Gün içerisinde kimi doğuyor kimi de ölüyor, döngü bir şekilde birbirlerinden habersiz devam ediyor. Artık kalkma vakti. Kendim ile baş başa kaldığım için mutluyum.

Sen ne düşünüyorsun sevgili okuyucu? Birkaç dakika kendini dinlemeye var mısın?

Yorum Gönder

30 Yorumlar

  1. Gerçekten teknolojiden uzak kalmak, dinlenmek, kendini dinlemek çok iyi hissettiriyor insanı. Resim çok hoş, yazın çok hoş...

    YanıtlaSil
  2. Ben de kitap okurken telefonu kendimden uzaklaştırıyorum, ders çalışırken de interneti kapatıyorum. Yoksa telefon gerçekten çok dikkat dağıtıcı. Kendi kendimize olmamız güzel :))

    YanıtlaSil
  3. Gün içerisinde mutlaka kendimize zaman ayırmalı,içimize dönmeliyiz. Bende böyle düşünüyorum. Sizde ne güzel zaman geçirmişsiniz. Fotoğraf ve yazı da birbirine mükemmel uymuş. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Kendini dinlemek gibisi yok çok rahatlatıcı ve zamanın bir önemi kalmıyor.

    YanıtlaSil
  5. Ben kendimle başbaşa kalmak isteyince dag başında sayılabilecek yerde evimiz var hemen oraya bir iki günlügüne kaybolurum sabah bahçe işleri akşam evin içinde tabiki telefon çekmiyor internet yokk çok huzurlu ve mutluyum

    YanıtlaSil
  6. kendinle baş başa kalmanın ayrıcalıkları,güzel ve hoş bir deneyim..😊

    YanıtlaSil
  7. meditasyon yapman ne güzelmiş! :)

    YanıtlaSil
  8. kendimle baş başa kalmak için bu hafta elimden geleni yapacağım,son yazıma bakarsan ilk hafta corona karantinamın nasıl geçtiğine göz atabilirsin....
    sağlıklı günler....

    YanıtlaSil
  9. Dışarıda ne çok uyaran var değil mi..
    Evet bence de arada şalterleri indirmek bana da çok iyi geliyor:)

    YanıtlaSil
  10. Evde durdukça telefona daha da bağlandığımı hissediyorum ve bundan kurtulmam gerektiğini düşünmeye başladım ben de. Kendimizi dinlememiz şart kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  11. Kendini dinlemek güzeldir. Ben de yaparım zaman zaman. Özellikle şu telefonlardan kurtulup, bir süre farklı bir şeyler yapmak çok iyi geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru :) bazen kendi kendimize kalmak bir ihtiyaç olabiliyor

      Sil
  12. artık kalkma vakti benim için :)

    YanıtlaSil
  13. Kendini dinlemenin en kötü yanı galiba sık sık acıkmak Arsel'ciğim.
    Ama yağmurun sesini dinlemek senin yazdığın üzere güzel oluyor hatta romantik:) Bizim üst katta da bebek sesi var geçen yıl dünyaya geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yağmur sesi rahatlatıyor insanı :)) bebek sesi de hem iyi hem kötü diyelim. teşekkür ederim :)

      Sil
  14. evet çok severim bu anları :) ne güzel anlatmışsın sen de :) bir de foto o kadar güzel kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumun için çok teşekkür ederim deep :))

      Sil
  15. O bahsettiğin an aslında kendimizi dinlediğimiz andır. hani demişsin ya her zaman böyle olsa ne yapardık? İnsanı rahatsız eden kendiyle kalması . kendimizle kaldığımız süre artıkça kendimizi daha çok tanımaya başlayacağız. Şİmdi diyorsundur ne anlatmış :)) an'da kalma bilinç, bilinç altıyla ilgileniyorumda :))) tamda o an'ı bashedince heycanlı heycanlı okudum:))) gayet güzel aktarmışsın :))))

    YanıtlaSil
  16. İnsanın ara sıra kendiyle başbaşa kalması iyidir

    YanıtlaSil
  17. Kendinle kalabilmek gibisi yok. Bir müddet instagramı vs kapatmıştım. O kadar çok vaktim kalıyordu ki kendime ne yapacağımı şaşırıyordum. Her yerden uyaranlar ile çevriliyiz. Biraz sakinlemek hakkımız :)

    YanıtlaSil