Sadece kendine iyi bak!

 Hayatımdaki önemli insanlara bir gün onların hayatlarından çıkabileceğimi, yeni yollara gidebileceğimi çoğu zaman hatırlatırım çünkü kimse bir yere sonsuza kadar ait olamaz, bir gün göçmemiz gerekir, bu göçme eylemi bazen taşınma bazen ölüm bazen de ilişkisel olarak bağlantıyı bitirmek olabilir. Dünyada sonsuza kadar kalamayacağımızı biliyorsak neden birini  uzun süre hayatımızda tutmaya çalışırız ki? Bunu birkaç dakika düşünmeni istiyorum. Bu düşünceyi ara sıra onlara hatırlatmamın sebebi de ben olmadığımda da hayatlarına devam edebilmelerine zemin hazırlamak, yardımcı olmak.

Hayatınızdan birden ve sebepsiz yere çıkan insanların ardından ne kadar üzüldüğünüzün farkında mısınız? Peki bu üzülme hali elinizde mi , evet elinizde. Her zaman ve nerede olursanız olun sadece kendinize ihtiyacınız olduğunu ve kimseye bağlanmamayı öğrendiğinizde hayatınızdan aniden çıkan insanlar için üzülmeyeceksiniz. İnsanları sevmeyin, bağlanmayın demiyorum sadece gereğinden fazla onlara bağımlı kalmayın demeye çalışıyorum. Bu çok bağlandığınız kişi sevgiliniz olabilir, en yakın arkadaşınız olabilir ya da kediniz olabilir  bu sana kalmış sevgili okuyucu.  Hepimizin yolcuğu özel ve farklı, bir gün yollarımız ayrılırsa üzülmeyeceğimizi , üzülürsek  de kısa süreceğini öğrenmeliyiz. Böyle daha mutlu olabileceğinize ve benlik saygınızı hiç kaybetmeyeceğinizi umuyorum. Sen özelsin, değerlisin  gibi sıradanlaşmış kavramları söylemeyeceğim sana ancak kendine iyi bakmanı hatırlatmak istiyorum.

 Bu hayata bir kez geliyoruz bu da yaşamak için bir şansımız olduğu anlamına gelir sevgili okuyucu. Uzun bir yol var önünde bu yolda yürürken ruhunun ve bedeninin zarar görüp görmeyeceği de senin elinde. Sen hangisini seçersen hayatın küçük bir su sızıntısının yolunu bulup büyük sulara karışması gibi akmaya devam edecek.

Kendine çok iyi bak !

Sevgi ile kal.

Yorum Gönder

29 Yorumlar

  1. ne kadar doğru söylemişsin insanlara durumlara hatta eşyalara bile bağımlı olabiliyoruz ve bu çok tehlikeli.. çünkü farkında olmadan tutsak oluyoruz..herkes herkesin birgün gidebileceğini bilmeli..

    YanıtlaSil
  2. hayatı güzel yaşamak bizim elimizde

    YanıtlaSil
  3. Çok haklısınız. Yazınızla anladım ki insanlara gerçekten fazla bağlanıyorum. Bu beni düşündürdü. Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Teşekkür ederim 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen elimizde olmadan bazense bilerek bağlanıyoruz bir şeylere :) insanız ama dikkat etmek de gerekiyor bazı durumlarda. teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Arselciğim kesinlikle katılıyorum. Bağlanmak ile bağımlılık arasında ince bir çizgi var. Onu geçmemek lâzım. Tabii ki, sevdiklerimize bağlanacağız, özellikle anne, baba, evlat, kardeşler. Ama bir de daha uzak olması gerekenler var komşular mesela. Bazen bir komşuya veya bir arkadaşa, tanıdığa gereğinden fazla bağlanıyoruz, onsuz yapamıyoruz, halbuki bir de bakıyoruz ki, onun için hiç de o kadar önemli, değerli değilmişiz. Kim dost, kim düşman bunları bile bazen insan ayırt edemiyor. Sonradan üzülmemek için dikkatli olmakta fayda var:) Eline sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendi hayatınızdan örnek vermeniz çok değerliydi, teşekkür ederim :). herkese karşı dikkatli olmalıyız evet.

      Sil

  5. Çok doğru söylüyorsun Arsel. Karşı tarafın bağımlı olma haline maruz kaldığında da tuhaf, nahoş şeyler olabiliyor. Hayatı, ilişkileri bir denge esasına göre yürütmekte, kendine yetebilmekte fayda var.

    YanıtlaSil
  6. Günün en anlamlı yazısı. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. duyguları, mantığından daha ağır basanlar için bazı şeyler "elde" olmayabiliyor. bi' çaresizlik içinde geri döndürme çabası, giden kişiye adanmış yoğun bi' hüzün uzunca bi süre. kendinde birtakım olumlu gelişmeler yaşadıkça bu hüzün durumunu aşabiliyorsun hatta anlamsız bir mutluluk da beraberinde geliyor fakat bu eşiğe ulaşabilmek de pek kolay olmuyor.

    keşke mantıkla duygular dengede kalabilse, öylesi bi' hayat daha kolay olurdu gibime geliyor. hoş, günün sonunda yol "sadece kendine iyi bak" önerisine çıkıyor :)

    anlamsız da bi yorum oldu ya bu, bişey anlatıyo gibi aslında ama saçmalıyo gibi de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günün sonunda sadece kendine iyi bak önerime çıktıysa buna çok sevindim açıkcası :) anlamsız değildi, bu içten yazılmış yoruma teşekkür ederim.

      Sil
  8. bazen bir şeyleri yaşayarak öğreniyoruz ama bu öğrenme kalıcı oluyor inan bana :) çok teşekkür ederim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. sevgi, bağlılık, bağımlılık, hepsi değişik kavramlar de mi yaa, alttaki foto var ya, kipat okuyan, tam sen işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun beni güldürdü deep, bana benzettiğin için de teşekkür ederim :))

      Sil
  10. Ne kadar da doğru söylemişsin, senin dediğin gibi bu hayata bir kez geliyoruz... Hayat bir gün o da bu gün..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle, anı yaşamak tam olarak bu aslında bir bakıma :) teşekkür ederim

      Sil
  11. Bu güzel yazı için teşekkürler.. Çok kıymetli..

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle sana katılıyorum, kimse kimseye sonsuza kadar ait değil. :) Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı düşüncede olmamız beni mutlu etti :) teşekkür ederim

      Sil
  13. Bulunduğumuz konum, kişiler iyi gelmiyorsa en güzeli tabii, yapabilene...

    YanıtlaSil
  14. Herkese benzetme olarak bir bardak gibi muamele edilecek olursa dudak payı unutulmamalı fazla doldurulup taşırılmamalıdır. Fazla verilen değer taşmış bir bardak gibidir, herkese sıkıntı verir, etrafı berbat eder. Kaleminize sağlık, keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  15. Yine romantik bir yazı mı, deyip okumaya başladım ve okudukça hoş buldum. Gurbette olduğum yıllarda yola kendim çıksam da yolda tanıştığım kişilere o kadar bağlanmıştım ki onlarsız hiç olacağımı dahi düşünmeye başlamıştım. Onları kaybetmemek adına hep tavizler veriyordum. Sonra olacak olan oldu ve beraber gömüleceğiz dediklerim benden ayrıldı ama ne buldum. Özgürlük. Onların gitmeleri sevindirici olmasa da hayatı öğrendim ve ihtiyacım olanın kendimden başkası olmadığını gördüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba , bağımlı olduğumuz kişilerden ya da başka faktörlerden uzaklaşmayı başarabildiğimizde asıl kimliğimize ulaşıyoruz :) yorumun için teşekkür ederim.

      Sil