Sıfır Atık İçin 101 Yol - Kathryn Kellogg

Selam nasılsınız ?

Bu yazımda hayat tarzımı ve tüketim alışkanlığımı değiştiren bir kitaptan bahsedeceğim. Sıfır atık için 101 yol kitabını alırken hayatımda yeni bir döneme girdiğimi biliyordum. Belki dünyadaki bütün plastikleri yok edemeyecektim ya da herkesin plastik tüketimine karışamayacaktım ancak kendime büyük dünya için de minik bir adımı atmış bulunuyorum. Bu kitabın her sayfasından bir şeyler öğrendim ve her sayfada çizdiğim yerler var. Bu kitabın daha çok kişiye ulaşması için de bu yazıyı yazıyorum ve bu kitabı yorumluyorum. Şimdi kitabın içeriğine geçelim


Kitap sıfır atık hareketine yeni başlayacaklar için bir giriş okumalarıyla başlıyor. Sıfır atık nedir, nasıl uygulanır , doğru bilinen yanlışlar nedir gibi sorularınıza burada cevap bulacaksınız.  Çöplerinizi nasıl ayrıştırmanız gerektiğinden ve ne kadar çöp attığınızı sınırlandırmanın yollarına kadar güzelce anlatıyor. Anlayacağınız gibi bu kitap bir el kitabı niteliğinde, içerisinde pratik ve günlük uygulanabilen tavsiyeler içeriyor.  Daha az satın almanız daha az çöp çıkarmanız demek, bu da ne kadar tüketim yaptığınızı gözden geçirmeniz gerektiği anlamına geliyor sevgili okuyucu.

Kullan at kahve bardaklarının ne kadar zararlı olduğunu biliyor muydun ? kahve bardağının kapağı polistiren maddesinden üretilir ve bu maddeyi kapsayan bir bardaktan içecek içmek de ne kadar sağlıklı orasını size bırakıyorum. Kahvenizi kapaksız isteyebilirsiniz , böylece hem doğanın hem de kendi sağlığınızı korumuş olursunuz.

Kitap içerisinde kendin yap önerileri de mevcut. Dudak nemlendiricisinden tutun ev temizlik ürünlerine kadar evde nasıl kendi ürünlerinizi yapabileceğiniz açıkça anlatılmış. Plastik kullanmadan dışarıya ürünlerinizi nasıl götürebilirsiniz ; cam kaplar , bambudan yapılmış saklama kaplarıyla götürebilirsiniz. Aslında göründüğü kadar zor değişiklikler istemiyor atıksız yaşam, aksine özüne dönmeni istiyor. Plastik poşeti değil , fileyi ya da bez çantaları kullanmanı öneriyor hepsi bu kadar. Markete giderken fileni unuttuysan anahtarlıklara takılan katlanabilen filelerden alman gibi püf noktaları da barındırıyor. 

Daha az atık çıkarmak tüketimden geçer dedik ya bu az tüketim yapmak hiçbir şey almamak değil. İhtiyaçlarını belirleyip ona göre ürünler satın almak, kısa süreli değil uzun süreli ürünleri satın alıp kullanmak hem sana hem doğaya hem de cebinize yarar sağlar. Umarım kitap işine yarar, ben yarayacağına çok eminim sevgili okuyucu. Daha fazla bilgi almak istersen ;  https://www.goingzerowaste.com/ bu siteye bakabilirsin, yazarın kendi sitesidir.

Bu yazıyla ilgili yorumun, fikrin nedir bunu yorumlarda belirtmeyi unutma lütfen, hepsi benim için çok kıymetli.

Kendine çok iyi bak !

Sevgi ile kal 


Yorum Gönder

30 Yorumlar

  1. Çok önemli bir konu ele almışsın Arselciğim. Giderek artan nüfüsla birlikte israf ve atık miktarımız da artmaya başladı. Bu konuda daha fazla bilinçlendirilmeye ihtiyacımız var. Öncelikle sahip olmak istediğimiz şey "İstek mi ihtiyaç mı?" buna karar vererek başlayabiliriz. Akabinde senin de anlatmaya çalıştığın gibi hangi basit önlemlerle doğaya ve ekolojik dengeye nasıl katkılar sağlayabiliriz üzerine okumalar yapmalı bunları da hayatımıza geçirebilmeliyiz. Eski jenerasyonlar bu konularda daha iyiydi gibime geliyor. Herkesin bireysel olarak atacağı o minik adımlar kurtaracak dünyamızı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, bazı eski alışkanlıklarımıza dönersek doğaya faydalı olacağımızı düşünüyorum ben de :)

      Sil
  2. Ne güzel bir kitapmış çok ta faydalı bilgiler var anladığım kadarıyla.Mutlaka alıp okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  3. Çevresel atık konusu acayip sıkıntılı bir durum. Gittiğimiz piknik ve doğa yürüyüşlerine sürekli temizlik yapıyoruz. Toplumsal olarak bilinçlenme şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. piknik yerlerinde çöpleri yere atmamayı öğretemedik insanlara, umarım öğrenebilirler. toplumsal olarak bilinçlenme şart kesinlikle

      Sil
  4. Sözde az az alıp tüketiyoruz ama israf yine maalesef oluyor.
    Atık konusunda yağ biriktiriyorum. Ayrıştırmaya bir alışamadım yalan yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu da güzel bir adım bence :) doğaya çok da faydalı bir hareket.

      Sil
  5. Uğraşmak olduğundan birçok kişi bunlardn uzak. Poşet paralı olunca bile buna karşı çıkan milyonlar varken hem de. Ama her zaman diyorum, bunlar insan ile olmaz. Şirketler devletler doğayı korur. Kapak toplayıp tekerlekli sandalye yardımı yapan kişi aynı gün onlarca poşeti çöpe atıyor. Dünyanın temel sorunu da bu. Dünyayı insanlar değil devletler, yasalar kurtarır ve yazık ki dünyayı zengin ya da yeni zengin olan liderler yönetiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır aslında her şeyi devletlere ve şirketlerin yapmasını beklersek biz kaybederiz :) bireysel olarak atılan adımlar ilerlediğinde kitlesel hareketlere dönüşebilir. En basitinden plastik su şişesi almayarak, evden suyumuzu götürerek plastik tüketimini azaltabiliriz. sevgiler.

      Sil
  6. Epey ayrıştırıyorum, plastikler, pet şişeler, kâğıtlar, kartonlar vs. camlar...asla çöp olarak atmıyorum, bir de yağ var atık yağ ne yapacağım şaşırdım duruyor bir köşede..yok ki yakınlarda atacağım bir atık yağ şeysi...:( pillerim de çekmecede....gerisi zaten meyve kabuğu, sebze kabuğu, yumurta kabuğu, et yemiyorum, sap, çerçöp, kedi kumu:)) ama konu komşu Maşallah her şeyi çöpe atıyorlar:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinden gelenin fazlasını bile yapıyormuşsun :) buna çok mutlu oldum. sadece plastik kullanmamayı bile becerebilirse insanlar ne kadar değişebileceklerini görecekler. teşekkürler.

      Sil
  7. Pek çok şeyin odak noktası tüketmek. O kadar alıştık ki buna. Şimdi eski hâlimize dönmek için onca akımla, anlayışla, modayla uğraşıyoruz. "Sıfır atık" önemli bir konu, blogunda buna dikkat çekmen de oldukça değerli :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  8. heey saol alıp okuycam, sevdiğim konuuu :) katlanabilir file ne yaa, nerde satılıyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep :) ince fileler var onları küçük bir toka yardımıyla katlayıp çantana atabilirsin. teşekkür ederim.

      Sil
  9. Merhaba hocam. Bloğunuz çok güzel. Yayınlarınızı beğenerek okuyorum.bende sizi bloğuma beklerim.

    https://yusufakmann.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle böylesine güzel bir konuyu ele aldığınız için teşekkür ederim. Benim evimde ambalaj ve pil atıklarım ayrı kutulara ve daha sonrada olması gerektiği gibi ulaşması gereken yerlere ulaşıyor. Yiyecek israfına da çok karşıyım. Bir çok yiyecek yeniden dönüştürülebiliyor, yeni yiyecekler üretilebiliyor israf edip çöpe atmak büyük sorumsuzluk. Her şey bir kenara dışarıda onlarca kuşundan köpeğine aç hayvan var onlara ulaştırmak en güzel yöntemlerden birisi çünkü kış günlerinden yiyecek bulmak ciddi anlamda sorun olabilmekte. Her şeye vakit ayırırken atıklara da keşke vakit ayırabilse insanlar. Mutlu akşamlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yazılmış yoruma çok teşekkür ederim :). pilleri ayrıştırmak gibi hassas bir konuyu yapıyor olmanız güzel. sokak hayvanlarına da bir kap su dahi konulabilse insanlar bir adım atmış olacaklar. umarım o günler yakında gelir. Sevgiler.

      Sil
  11. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  12. Bu kitabı alayım, annemle okuyalım. Bizim için faydalı olur :)) Kahve bardaklarının kapaklarının zararlı olduğunu okumak beni üzdü, öyle içmeyi daha çok seviyorum, hem soğumamış da oluyor. :((
    Mutlu yıllar diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım faydalı olur :) ben de öyle seviyordum ama zararlı olduğunu okuduktan sonra soğudum bir anda :) iyi seneler :))

      Sil
  13. Kitap atıksız yaşam için her şeyden biraz biraz anlatmış o yüzden rehber niteliğinde olur senin için☺️ Umarım seversin

    YanıtlaSil
  14. Merakım olduğu bir konu. Her ne kadar uygulamakta zorlansam da :/ Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap umarım işinize yarar. teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Hepimizin plastik herşeyden uzak durmamız gerekiyor artık. Minimal ve organik yaşam aslında bize herşeyi vaadediyor. Sadece istemek gerek. Teşekkürler böyle bir yazı yayınladığın için. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim :) plastiği hayatımızdan tamamen çıkartmalıyız.

      Sil
  16. Dünyayı bir tık bile ola daha iyi hale getirmek için elimizden geleni yapmalıyız, yazın farkındalık sağlayıcı bir yazı olmuş kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil