Kırmızı Ve Adam Son

Alfred bu mektup kitabının sahibini biliyordu ama bu kadın şimdi neredeydi? Ne yapıyordu? Onca zaman sonra neden şimdi geçmişti bu defter eline ? Bir sürü cevaplanması gereken sorularla evden çıktı ve yürümeye başladı. Defterin adresinde minik harflerle yazılmış yarım yamalak bir adres vardı. Şehre biraz uzak mesafedeydi burası, kadını orada bulma ümidiyle yola çıktı eğer bulamazsa döndüğünde polise gideceğini söylüyordu kendi kendine. Adam iki saat süren yolculuğun ardından adrese gelmişti ama bir sorun vardı burası bomboş araziydi ve çevresinde ne bir ev ne bir dükkan barındırıyordu. Sadece yaprakları dökülmekte olan eski bir ağaç vardı koca arazinin ortasında. Adam ağaca doğru bir şeyler bulma umuduyla yürümeye koyuldu usuluca. Ağacın arkasında biri oturuyor gibi gördü miyop gözleri. Okumaktan harap olmuş bu gözlerin ilk defa doğru gördüğüne emindi. Ağacın yanına geldiğinde irkilmeden edemedi, sarı saçlı uzun yüzlü kırmızı elbiseli bir genç kadın oturuyordu. 

3 yıl önce kitapçıda tanıştığı kız değil miydi bu? Her 3 günde bir kitap alırdı alfred oradan, kız da orada çalışırdı. Konuşurlardı kitaplar hakkında , tahlil ederlerdi olayları, durumları, öyküleri. Ne alakaydı şimdi bu? Alfred’in varlığını hisseden genç kadın kalktı ayağa önce selamladı onu, adamı şaşkın bakışlardan kurtarmak için konuşmaya başladı:” son aldığın kitabı bitirdin mi?” Diye başladı cümlesine. Alfred sorunun saçmalığını düşünerek cevap verdi “ evet, bitirdim ama siz burada böylece, bir açıklama bekliyorum! O yazdıklarınız neydi?” 
Genç kadın konuşmaya başladı “ sen beni aldın ordan, üşüyodum ısıttın, korkuyodum cesaretlendirdin ve en önemlisi benim kendimi bulmamı sağladın, zihnimin en uç noktalarına ulaşmamı sağladın. Son tahlil ettiğimiz kitap kırmızıydı, bahsettiğim kırmızı sevdası da bu yüzden. Önce aklına girersin bir ruhun, vakit geçirdikçe de kalbine. Zihnin sana oyun oynar , aklını normalden fazla çalıştırmaya başlar. Ruhuma işlemiş bir insanın bunları bilmesi gerektiğini düşündüm, bu yüzden buradasın. Kitaplarla olan bağım senin sayende. Sana önceden bir mektup yollamıştım okusaydın gelmen gereken yeri bilirdin. “

Bir hafta önce postalarla gelen zarflar arasındaydı demek bu bahsettiği mektup, alfred açmamıştı hiçbirini, içini pişmanlık kapladı aniden. 
Adamın yüzünden okumadığını anlayan genç kadın tekrar konuşmaya başladı “ ben de öyle tahmin etmiştim, o yüzden evine bu defteri yolladım , her şeyden haberdar ol diye. o zarfı açmayıp bir köşeye atarak sen kaderini belirlemiş oldun. Bunu anlaman için seni buraya getirttim. Elveda diyorum sana kendine ve gözlerine de iyi bak güzel insan. “ 
Bu sözleri söyleyip yanından bir rüzgar gibi geçti genç kadın. Alfred’in kafasına o zaman dank etti : hayat böyleydi işte bize bahşedilen şanslar ve yollar vardı. İyi kullanıp kullanmamaktı bütün mesele, sırrı buydu. 
Adam bu sınavdan kalmıştı, kadınsa kendi zaferiyle uçuşan elbisesinin pilelerini dahi tutmadan yoluna gidiyordu...


Umarım vermek istediğim mesajı anlamışsındır sevgili okuyucu, yorumlarını bekliyorum :)

Yorum Gönder

43 Yorumlar

  1. Ah, fırsatları kullanmak için akıllı olmak lazım:) şansını, fırsatını kullanamayan insan sonra çok pişman oluyor. Elinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  2. O fırsatlar kaçtı mı kaçıyor.. kimbilir belki de bir sonrakine daha iyi hazırlanmamız için herşey.. ☺ sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Son pişmanlık fayda vermiyor

    YanıtlaSil
  4. Çok ders çıkarılası bir öykü olmuş gercekten güzel ��

    YanıtlaSil
  5. Fırsatları yakalamak bazen yetenek işidir

    YanıtlaSil
  6. EVET HAYAT İNSANA FIRSATLAR SUNAR. İYİ DEĞERLENDİRMEK GEREKİR.

    YanıtlaSil
  7. Bazi firsatlar bir kez insanin insanin karsisina cikiyor. Akilli olup kullanirsa iyi yoksa kacti gitti 😂

    YanıtlaSil
  8. Bloğunu yeni keşfettim ve yazılarını keyifle okudum. Keyifli bloglamalar dilerim :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı. Çok doğru bize verilen fırsatları değerlendirmek yada değerlendirememek . Sonra istesende olmuyor. Eline sağlık ☺️

    YanıtlaSil
  10. bence de hayatta hep kırılma noktaları oluyor, siz bir seçim yapıyorsunuz ve bambaşka bir hale evriliyor yaşamınız :(

    YanıtlaSil
  11. Kız iyi bir ders vermiş.Bakalım bundan sonra kahramanımız nasıl bir yaşam rotası çizecek?

    YanıtlaSil
  12. Karşımıza çıkan fırsatları iyi degerlendirmeliyiz

    YanıtlaSil
  13. Fırsatlar geldiğinde iyi değerlendirmek lazım.

    YanıtlaSil
  14. Heyecanlı izleyici ayarında bir sitemim var: Alfred ya onca mektup hiç bakmaz mı insan ya :) teşekkürler güzeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha alfrede bunu iletirim 😄 teşekkür ederim

      Sil
  15. oooooo adam kaçırdı kızı hihihi. detaylar detaylar önemli tabii :)

    YanıtlaSil
  16. Geç kalmamak çok önemli, her şey zamanında... Kızı kaçırmış oldu işte :/

    YanıtlaSil
  17. "Geçti Bor'un pazarı, sür eşeği Niğdeye" Alfred:)

    YanıtlaSil
  18. nice article.
    thanks for sharing

    YanıtlaSil
  19. çok güzeldi elinize sağlık, bazen kader bizi yakamızdan tutup silker ama biz yine de aldırmaz ve yolumuza devam ederiz işte:))

    YanıtlaSil