Kötülüğe iyilikle karşılık verin

Kötülüğe kötülükle karşılık vermeyin, yapılan yanlışa yanlışla yanıt vermeyin. Bu gün haritanın neresinde yaşayıp bu yazıya denk geldin bilmiyorum ama fark etmez. Yapılan kötülük aynı, yapılan yanlışlar aynı, bırakılan izleri de aynı şiddette derin yaralar olarak sende kalmış selam veriyorlar sana. Bir gün kötülüğe denk geldiğinde hayat sana iki yol sunmuş oluyor, sen hangisini seçersen oradan ilerliyorsun ve sonuçları da buna göre açılmaya başlıyor. 



Bu güne kadar kötülüğe kötülükle yanıt vermedim bu yüzden de iyi insanlarla karşılaştım, sen de bu yolda ilerle. İçindeki iyiliğin farkına var ve onu besle :) besle ki ruhunun kalkanını sen seçmiş ol, yıkılmasına da sen izin verme. Kalbinde hayatında senin gibi, yaptıklarınla alakalı :) ne ekersen onu biçersin derler sevgili okuyucu bunu unutmanı istemem. 

Yorum Gönder

57 Yorumlar

  1. Dediğinizi yapıyoruz ama karşılık hep kötü oluyor.

    YanıtlaSil
  2. KÖTÜLÜKLERE KARŞI İYİLİKLE KARŞILIK VERMEK AYNI ZAMANDA DİNİMİZİN EMRİDİR. ANCAK BU YAPABİLECEK ERDEMLİ İNSAN SAYISI YOK DENECEK KADAR AZ MAALESEF ARSEL.

    YanıtlaSil
  3. ben elimden geleni yapmaya çalışıyorum ama arada bizde aynı şekilde karşılık vermek zorunda kalıyoruz hayat zor be ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elinizden geleni yapmaya devam edin , teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Güzel motivasyon yazısı için editöre tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. bazen ters tepebiliyor maalesef herkese anladığı dilde yanıt vermek gerektiğini düşünüyorum ben yine de pozitif bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Maalesef bazen iyi niyetimizi suistimal edenler olsa da iyi olmak, iyi davranmak, kalbimizde iyilik beslemek güzel şey :)

    YanıtlaSil
  7. yerine göre karşılık vermek gerekir, kötülüğe kötülükle karşılık verdiğimizde başımıza tekrardan kötülük geldiğini fark edeceksin :) teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş Ne ekersen onu biçersin gerçekten de. İyi düşünce iyi şeyleri çekiyoruz hayatımıza. Kötü düşününce kötü şeyleri her şey birazda bizde bitiyor.

    YanıtlaSil
  9. the secret bu işteeeee bulmuşsun seeen sırrı :) iyi düşünmek olumlu konuşmak davranmak iyiniyet eveeey :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler, umarım uygulayabiliriz :)

    YanıtlaSil
  11. Ah ne bileyim canım iyi güzel yazmışsın ama ama ya bazen dayanamıyorum beddua ediyorum gerçi 28 yıllık ömrümde bir kişiye ettim oda haketti!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen hak eden insanlara hak ettiği değeri vermek lazım :) ama gene de beddua etmesen daha iyidir sanki :))

      Sil
  12. kendimize devamlı hatırlatmamız lazım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Kötülüğe kötülükle cevap verirsek ne farkımız kalır ki?Tabi insanların da bizi suistimal etmesine de izin vermeyeceğiz.Kocaman sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. söylemek istediğim işte bu :) teşekkür ederim

      Sil
  14. Kötülüğün muhteşem bir çekiciliği var umarım bu çıkmaz yola girmeyiz Kötüler ise attıklara taşa, çiçeği hak etmiyorlar diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba Arsel, bloguna resmen BA-YIL-DIM!! Çok güzel yazıların, düşüncelerin var. Okumak oldukça zevkli. Umarım bu yolda çok daha başarılı olursun izleyicilerinin kat be kat daha fazlasını hakediyorsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunun içtenliği ve enerjin bana kadar geldi :) ben teşekkür ederim , sevgiler :))

      Sil
  16. Iyi niyeti suistimal eden çok. Dediğin gibi biz iyi olalım onlara ayak uydurmayalım.Eden elbet bulur

    YanıtlaSil
  17. Kötülüğe iyilikle karşılık vermek bilgece bir tutum. Bunu çoğunlukla başarabildiğimi söyleyemem maalesef.

    YanıtlaSil
  18. Benimsenmesi ve uygulanması gerek, iyiliğin gücü, çok güzel satırlar..

    YanıtlaSil
  19. Kötülüğe iyilikle karşılık verirsek dünya daha güzel hale gelecek şüphesiz.

    YanıtlaSil
  20. Kötülüğe iyilikle karşılık vermek her kişini harcı olamıyor maalesef.
    Ne güzel anlattıklarınız. Keşke hep dediğiniz gibi olsa.

    YanıtlaSil
  21. İyi biri olmak çok önemli bence de, yine de insanlara sınırlarımızı göstermeliyiz :))

    YanıtlaSil
  22. İnsan her daim iyi olmalı. Hayat kötü olmak için çok kısa :(

    YanıtlaSil
  23. ne ekersek onu biçiyoruz KARMA bu işliyor ben biliyorum deneyimledim bunu o nedenle yazınıza kelimesi kelimesine katılıyorum..sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  24. Her zaman yapıyoruz kötülük alıyoruz karşılığında ama ben halen umutluyum :( :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umutlu olmaya devam edin :) bir gün iyilik gelecektir

      Sil
  25. Kötülük gören insan mutlaka iyi bir insandır. Zira kötüler kötülerden korktukları için birbirlerine ilişmezler. Ben kötülüğe hiçbir karşılık vermem ama o kişiden uzaklaşıyorum. Muhatap olmamaya çalışıyorum. Allah iyilerle karşılaştırsın diye de bir dua bırakalım buraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve duanız için teşekkür ederim ☺️

      Sil
  26. Bazı arkadaşlarımızında belirtiği gibi insan bir yerden sonra iyilik de bekliyor. Karşılık hep kötü olunca ister istemez iyilikten vazgeçiyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vazgeçmezsek hayatınızın dönüm noktasına ulaşacaksınız belki de :) bunu unutuyoruz

      Sil
  27. bir süre sonra iyice zarar vermeye başladıklarında tamamen bağlarımı kopartıyorum, kötülük yapmak için de uğraşmıyorum

    YanıtlaSil
  28. Kötülüğe kötülükle karşılık vermedim hiç hatta bazen bana çok nankörlük etmiş komşuma dayanamayıp yine iyilikle karşılık verdiğim oldu ama acaba doğru mu yaptım bilemiyorum:))hiç hak etmiyorlardı çünkü. Kötülüğe kötülükle karşılık vermem ama şöyle bir huyum var yapılan iyiliği hiç unutmam, kötülüğü de, o kişiyi hayatımdan çıkartırım, küserim yani. Bir daha işim olmaz. Öyle yapıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen hak ediyor insanlar ama gene de kin beslememek lazım :) hayatından çıkarman da en iyisi olmuş

      Sil