Alexandre Dumas Monte Kristo Kontu

 Son yazımda söz verdiğim gibi seçtiğim ikinci klasik kitabımı yorumluyorum bu yazımda sevgili okuyucu. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle alıp okumaya başladığım , alırken “ bu çok kalın umarım bitirebilirim “ diye söylendiğim kitap. İyi ki de okumuşum dediğim kitaplar arasında başı çekiyor :). Genç ve dürüst bir denizcimiz var adı Edmond Dantes.  


Bu denizcimiz nişanlısıyla sakin bir hayat sürerken kıskançlık krizlerinden ötürü yakın çevresi tarafından ihanete maruz kalır. Henüz 19 yaşındayken hapse düşer ve roman böyle devam eder. Haksızlık, adalet , iyilik, kötülük ve tabiki aşkı barındıran bu romanı severek okuyacağına inanıyorum sevgili okuyucu:)
Dili ağır olmamakla birlikte nasıl bittiğine inanamayacağın şekilde akıcı. 
Kadere inanmayan kişilerin de okuyunca tekrar sorgulayacağını düşünüyorum. İtiraf etmem gerekirse dantes’in zekasına hayran kaldığımı söyleyebilirim. Son olarak Kısaltılmış metnini almamanızı tavsiye ediyorum. Bir sonraki klasikte görüşmek üzere...

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Önemli bir klasik. Klasiklerin kısaltılmış metinleri belki çocuklar için olabilir ancak yetişkin ve gençler için tam metin ve iyi bir çeviriden okunması çok önemli. Bu konuda çok seçici olmalıyız. Bir sonraki klasiği bekliyoruz o zaman.

    YanıtlaSil
  2. Ezel bunun uyarlamasıydı çok güzel kitaptır.. aynı yazarın Siyah Lale isimli kitabını da öneririm..

    YanıtlaSil
  3. Tanıtım için teşekkürler, okumak isterim.

    YanıtlaSil
  4. Cidden okunması gereken klasiklerden..Güzel de yorumlamışsınız.
    Keyifle kalın...

    YanıtlaSil
  5. Kitabı okumadım ama filmini çok beğenerek seyretmiştim. Eminim ki kitap da harikadır.

    YanıtlaSil
  6. heey, don kişottan sonra en sevdiğim roman yaaa :) nette eski dizileri de var izleee süfeer :) ay şey de çok güzel yaa, üç silahşörler :)

    YanıtlaSil