Bencillik


Benciliz sevgili okuyucu ve bunun farkında bile değiliz. Birini dinlemeyi denemeyecek kadar benciliz.
 Bu gün yolda  iki sevgiliye istemsizce  kulak misafiri oldum. Tartışıyorlar birbirlerinin sorunlarını anlamadan kendi sıkıntılarını anlatmaya çalışıyorlardı birbirlerine. Adam, kıza bağırıyor , kız ise adama çemkiriyordu. “ sen beni hiç anlamıyorsun” diyordu kız adama. Anlamaz tabi çünkü dinlemeyi bilmiyorsunuz :) 

İnsan ilişkilerinde dinlemeyi bilmedikten sonra ne anlamı var iletişim kurmanın? Onun sana söylediğini tam anlamıyla anlamaya çalışmadıktan sonra ne gerek var konuşmanıza. İnsanlar birbirlerini dinlemiyor, anlamak istemiyorlar. Değer verdiğim insanı konuşması bitene kadar dinlerim sevgili okuyucu, umarım sen de böyle yapıyorsundur. 
Birbirinizi koşulsuz sevmeye çalışın ve beklenti içinde olmayın:) mutluluğun minicik bir başlangıcı diyelim buna. İlişki anlayışınızın belli seviyeye gelmesi ve bu seviyeye gelmemiş insanla iletişim kurmamanız sizin için daha iyi olacaktır.

Birbirlerini sabırla dinleyen ve anlamaya çalışan ilişkilerde olmanızı diliyorum. İki günlük insanları hayatınızın baş tacı edip sonra üzülmemeniz dileğiyle yazıyı sonlandırıyorum sevgili okuyucu...

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Benimde geçenlerde yaşadığım bir olay bu :D ay acaba bize mi denk geldin:)) Ah ah kanayan yaramız ama tedavi anlamak şart seviyorsak uzlaşmaya mecburuz.

    YanıtlaSil
  2. Dinlemek,etkili iletişim için konuşmak kadar önemli aslında :)

    YanıtlaSil
  3. O değilde şu dinlerim numarası yapıp kendine kafı getirenlere bir gıcığım.

    YanıtlaSil
  4. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , bakacağım blogunuza :))

      Sil
  5. Bencillik, dinlememek maalesef her geçen gün daha da kabul görüp kabul gören karakter haline geliyor. Güzel bir yazı olmuş.Teşekkürler .

    YanıtlaSil
  6. Birazda adam tarafına bakmak lazım neden dinlemiyor?

    YanıtlaSil
  7. kimse empati yapmayı bilmiyor çünkü

    YanıtlaSil
  8. Bencillik herkeste vardır, bazı insanlar dozu kaçırıyorlar. bu da iletişimsizliği beraberinde getiriyor.

    YanıtlaSil