Ah 2020 !

‘’Ah 2020 ne çektirdin bize’’ dememi bekliyorsan yanılıyorsun   sevgili okuyucu. Sorun sadece  bir yılın mı yani? Bu felaketlerin yaşanmasında bir hazırlık aşaması yok muydu? İnsanoğlunun hiç payı yok mu yaşanan doğa felaketlerinde. Sanayi devriminden beri insanoğlu doğayı tüketmeye devam etti. Sanki kullandıkları kaynakların sonu yokmuş gibi sömürdüler. Sadece Sömürgeci devletlerden bahsetmiyorum, her ülke kendi gücü yettiğince doğayı katletti. Küresel ısınma, iklim değişiklikleri ve daha birçok olumsuz doğa olayının sebebi biziz. Yaptığımız bu felaketin sonuçları da yavaş yavaş yüzümüze tokat gibi vurmaya başladı. Özellikle bazı kesimin dünyanın başına gelecekler umurunda bile değil. Doğaya pet şişe atımından tutun bebek bezi gibi hijyenik bir ürünün atımına kadar çirkinleşti insanoğlu. Dünya böylece bilinmez bir çukura çekilirken birçok aile çok çocuk yapmaya devam ediyor ne yazık ki. İleride yaşanacak olan kötü olaylara birçok tanık dünyaya getiriyoruz sadece. Kendi hayatımızı kara deliğe sürüklediğimiz gibi  dünyadaki diğer canlıları da hiçbir  şeyden habersiz bir şekilde yanımızda sürüklüyoruz. En kötüsü de bu işte. Kendimize ne yaparsak yapalım ama başka canlıları etkilememeyi isterdim. Onların küresel ısınmadan ne haberleri var ne de bu olaya katkıları. 

 Bir yerden başka bir yere göç eden hayvanların yiyecek bulamadıklarındaki an ve değişen hava şartlarından dolayı şaşırdıkları oluyordur. Her zaman yaptıkları rutinler artık değişmeye başladığı için de panik oluyorlardır. Konfor alanından çıkan bir birey gibi hayvan da ne yapacağını bilemez ve tedirginleşir. Peki bu olaylarda suç gene 2020 de mi? Yenilenebilir enerji kaynaklarına ve atıksız tüketime geçtiğimiz zaman dünya olduğu konumdan bambaşka bir hale gelecektir. Sade yaşamaya başlayıp ve tüketim çılgınlığına son verdiğimizde dünya da bizimle birlikte sahip olduğu dengesine geri dönecektir. 2020 bittiğinde bu sorunlar bitmeyecek maalesef sevgili okuyucu. Ama senin kendini, çevreni  ve evreni kurtarman için bir şansın var. Bunları bir sonraki yazımda detaylıca anlatacağım.  Şimdi tekrar soruyorum sevgili okur, suç sadece 2020 de mi?

Yorum Gönder

31 Yorumlar

  1. 2020 yi yıl olarak suçlu görmek zaten başlı başına sorumluluktan kaçış bence.
    Haklısınız.
    Baştan beri bu suçlamayı anlamadım da anlamlandıramadım da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen insanlar kendilerinden başka şeyleri suçladıklarında rahatlarlar, bu da öyle işte. Teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Aslında yaşanan her felaketten bir ders almak lazım. Bunlar neyin uyarısı biz neler yaptık neden böyle oluyor demek lazım.

    YanıtlaSil

  3. Ah şu insanoğlu acaba ne zaman anlayacak doğanın patronu değil de parçası olduğunu?

    YanıtlaSil
  4. Yenilenebilir enerji deyince, aklıma elektrikli arabalar geliyor. Ne kadar çevreci olacaklar acaba. Çünkü akü yapımı için üretilecek asitte sonuçta çevreye zarar verecek. Sonra bu arabaları şarj edebilmek için şehirlerdeki elektrik alt yapısı ne durumda. Aman boş ver fazla bilimsele daldım gene . :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teknolojinin gidişatı da doğayı koruma üzerine giderse düzelim yaşarız bence :)

      Sil
  5. Dediğin gibi duyarsızca devam edersek, 2021 de felaketler katlanarak gelecek...

    YanıtlaSil
  6. Herkes dışardakini suçlamak yerine kendine bir bakıp ne ararsa kendinde ararsa , dünya daha yaşanılası bir yer olacak umarım ki...

    YanıtlaSil
  7. 2020'nin bir suçu yok. İnsanlığın şunu anlaması lazım; şu hayatta hiçbir şeyin garantisi yok. Her an herşey olabilir. Anı yaşamak lazım.

    YanıtlaSil
  8. Doğa olayları her zaman var olacaktır. O, döngüsünü hiç durmaksızın sürdürüyor! Peki ya insanoğlu? doğanın bir parçası olduğunu unutup onun üzerinde hakimiyet kurmaya kalkarsa ne oluyor! işte burada doğa, haddini bilmeyen insanoğluna, gücünün varlığını göstererek haddini bildiriyor!. Dünya bitti, sıra başka gezegenlere geldi!.. ucubeye dönüşen insanoğlu korkarım oraları da sömürür!.sömüre sömüre, dokunduğu yeri tükete tükete en sonunda insan, kendi soyunu da tüketecek!...yaşam giderek zorlaşıyor, tuhaflaşıyor....2020'de suç aramak boşuna!.

    YanıtlaSil
  9. piki vallahi haklısın :)

    YanıtlaSil
  10. bu yazını son yazıma koyduuum

    YanıtlaSil
  11. İnsanın en bilindik ve değişmez tavrıdır hatayı başkasına yüklemek.Bu sefer ki kurbanı da 2020.Aynaya bakmayı saçı başı düzeltmek icin kullanıyor bi tek

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ilkaycığım, ben bit artık 2020 diyenlerdenim. Cunku; bu yıl annemi kaybettim, bu yıl eşim yılın yarısını Bangladeşte çalışarak geçirdi. Ben tek başıma annelik edip, bir hayatın mücadelesini üstlendim. Bu yolculuğa Gökalp 2bucuk aylıkken, ben de henüz çok taze anneyken başladım. Sonrasinda eşim geldi 7 ay issiz kaldı. Annem corona tedbirlerinin en yoğun olduğu, fakat salgının bu kadar olmadığı 5 nisan akşamı, hepimizin gözü önünde boğazına takılan bir lokma yüzünden vefat etti, ve ben cenazesine bile katılamadım. Ustelik o tarihteki kurallar gereği cenazesi camiden kalkmadı, cenaze aracı evimizin onunden bile geçirilmedi. Ne gelen oldu ne giden... biz yas evimizde yapayalnız kaldık, çaresiz.. bunları yazmıştım blogumda zaten. Simdi serhat iş buldu tekrar, bu sefer sudanda.... orasi cok karışık ve zor bir yer. Aklim onda kaliyor. Bu yıl gokalp ankarada fenalaştı, 1 gece hastanede yattik, sonucu temiz çıktı sukur. Kulak zarini kaza sonucu yırttı, ameliyat oldu, simdi iyi cok sukur. Subat ayındaki Manisa depremi ve 30kasim izmir depremini bornovada yaşadım... simdi kendi evimin kapisini açamaz durumdayım korkudan, babama sığındım. Ben 91 eylülden beri hayattayım... ömrümde bu kadar kotu olayın biraraya toplandığı bir dönem gormedim. Bir umut, 2020 biterse hersey düzelir diye avutuyorum kendimi.

    Sevgili yazar; bırakın da 2020 bitsin de kurtulalım desin insanlar. Doğal afetler, savaşlar, açlık, kıtlık, yoksulluk, o , bu , şu... bunlar bizim tekelimizde olan şeyler değil. Bunlar vardı ve var olacak. Ama yeni bir takvim yaprağından umut bekleyenler varsın olsun aramızda... Hayat umutlarla yaşanabilir bir yer oluyor çünkü.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ama küresel ama bireysel. Küresel olarak da savaş, doğal afetler, ekonomik krizler, pandemi hatta toplu insan ve hayvan ölümlerinin yaşandığı bir yıl olarak hafızamızda yer aldı 2020, belki de diğer yıllardan bir tık daha fazla zordu. Yazinin tamamını okudum, sizin yorumunuzun da. Anlamadığım bir nokta yok. Ben kişisel olarak böyle bir yıl gecirmemistim evet ama küresel olarak da sahsi görüşüm cok zor bir yıl olduğu yönünde. Bir de ciddi ciddi bit artık 2020nin bir motivasyon ve umut cümlesi olduğunu düşünüyorum. Kendi elimizle zarar verdiğimiz doga hakkındaki bir yazi ile bu motivasyonumun elinden sekeri alınmış bir çocuk gibi hissettirmesini istemiyorum:) biz bu doğaya zarari 2020de vermedik, binlerce yıl verdik, bugun bu noktadayiz:) bir umut işte benimkisi, cok sahiplendim cunku bu cumleyi: bitsin artık 2020. Bitsin...:) Cok sevgiler💟🎈

    YanıtlaSil
  14. Hi dear, I just found your blog. You're amazing. Follow for follow? I already follow you. <3

    YanıtlaSil
  15. Çok doğru cümleler.."Doğayı korursan,doğada seni korur.."😊

    YanıtlaSil
  16. Bindiğin dalı kesmek bizimkisi, başka bir açıklaması yok

    YanıtlaSil
  17. 2020'nin ne kabahati var ? Sanki 2021 de benzer şeyler olmayacak. Her an herşeyin olduğu bir dünyada suçu yıllara yüklemek yanlış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet :) suçu yıllara yükleyerek kendimizi suçsuz gibi hissetmeye çalışıyoruz maalesef

      Sil
  18. Acaba 2021 nasıl olacak...
    Ya da 2030.. ne de olsa insan ders alan bir canlı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım bu sefer ders alınmış olarak yeni yıla gireriz :)

      Sil
  19. işin kötüsü biz insanlar çok kötüyüz ve bence daha da kötüsü ne kadar kötü olduğumuzu bilmek istemememiz, yaklaşık 3 aydır küçücük bir ilçede yaşıyorum, ilçe diyorum ama nüfus 500, ve kırlara uzun yürüyüşler yapıyoruz eşimle, inanılmaz bir çöp yığını, her yerde, neredeyse temiz yer yok, bir poşet parçası, teneke bir kutu, alkol şişesi vs, yazık.... hepimize...:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bireysel, grupsal ve toplum odaklı olarak çalışmaların yapılması gerekiyor artık :) umarım geç olmadan herkes farkındalık sağlar atık tüketimi , plastik tüketimi konusunda. sevgiler..

      Sil