İngilizcenizi geliştirmek için 5 dizi önerisi

 Bu yazımda hayatımdaki bir başka yolculuğu anlatıyorum sevgili okur. İngilizce öğrenimi ve gelişimi birden olmuyor. İlkokuldan beri İngilizce dersi gördüğümüz halde neden kimsenin iyi seviyede İngilizce bilmediğini düşünmeni istiyorum. Bu cevabı ben 19 yaşındayken bulabilmiştim. Cevabı aslında yeterince açık ; günlük hayatımıza o dili katmamak. Günlük yaptığımız işlerden birkaçı kitap okumak, dizi/film izlemek, yazı yazmak, konuşmak vb. Bu yazımda dizi/film izlemek kısmındaki gelişimi kendi deneyimime dayanarak anlatacağım.  İngilizce öğrenme süreci bir yana geliştirme süreci bir yana bence. Ben bir dili tamamen öğrenebileceğimizi düşünmüyorum iyi derecede bilip, konuşabilir, yazabiliriz ve o dilde düşünebiliriz. Ben ‘’bu işin büyük kısmını hallettim’’ dediğim an  İngilizce düşünmeye başladığım andı. Ne size bir süre verebilirim ne de bu diziyi izlerseniz kesin öğrenirsiniz diyebilirim. Aşağıda anlatacağım dizileri izledikten sonra günlük konuşma kalıplarına hakim olacak, İngilizce esprileri  ve ironileri anlayabileceğinizi düşünüyorum bu da sizi geliştirecektir. İngilizce öğretmeni değilim bunu baştan söyleyeyim sevgili okur, bu tamamen benim İngilizce öğrenme ve geliştirme serüvenim.Beni geliştiren dizileri buraya bırakıyorum çünkü ben bu süreçte ‘’ hangi diziyi izlemeliyim?’’  sorusunun cevabını bulmak için çok uğraşmıştım.  Aşağıda anlattığım bütün dizileri ingilizce altyazılı olarak izlemeni baştan söyleyeyim. Umarım faydasını görürsün. Hadi dizilere geçelim

1.                           

1) Friends

Hadi ama yapma bunla başlanmaz dediğini duyar gibiyim ama bu dizide inanılmaz phrasal verb bulunuyor. Bunlar da İngilizce konuşurken çok kullanılıyor. Birçok yerde kelimelerin tekrar edilmesiyle kelimeleri öğrenebileceğinizi düşünüyorum. Dizi genel olarak basit seviyede kelimeler içeriyor ve anlaşılır konuşmalar etrafında dönüyor. Eğlenerek ve öğrenerek izleyeceğinizi düşünüyorum. Klasik bu deyip geçme sakın! Friends izlediğinizde ‘’ne güzel arkadaşlıkları var’’ diyebilirsiniz, gerçekten de öyle. Sımsıcak bir ilişkileri var.

Tür : Sitcom

2.   



2)   How I Met Your Mother

Klasiklerden gidiyorsun hadi ama atla dediğini duyar gibiyim. Bu dizi de friends ile aynı zorluk seviyesinde. Bu diziyi ilk Türkçe izleyip sonrasında alt yazısız izlersen sen bu işi çözmüşsün derim. Ben hala izliyorum, 1 ve 2. Sezonu baya seviyorum hatta! Bence İngilizce öğrenmede en faydalı dizi türü sitcom. Bir şans ver derim sevgili okur. Bu arada bu diziyi de ne zaman izlesem deli gibi dışarı çıkasım geliyor ( yazarın iç dökesi gelmiş anlaşılan neyse bu başka yazının konusu ).

Tür : Sitcom

      

3) The Good Place

Bu dizi diğer söylediklerimden biraz daha farklı. Bir tık daha zor kelimeler içeriyor ama genele bakıldığında anlayabileceğinizi düşünüyorum. The Good Place, hayatları boyunca iyilik yapanların öldükten sonra gittikleri bir kasabadır. Karakterlerimizin başına ölümden sonraki yaşamlarında  neler geleceklerini izliyoruz. Bazı yerlerde durdurup kelimelerin anlamına bakma ihtiyacı duyabilirsiniz, bu da çok doğal. Her takıldığınız kelimeyi not etmek yerine cümlenin genelinden anlamı çıkarabilmeye çalışın. Eğer hiçbir şekilde anlayamadıysanız zaten kelimeye ve cümlenin anlamına bakmanız gerekir.

Tür : Sitcom

 


4) Modern Family

Önerdiğim ilk 3 diziyi izledikten sonra modern family bir tık hızlı gelebilir. Durdurup geri döndüğüm çok oldu ama bir süre sonra  karakterlerin konuşma hızına alışacağınıza eminim. Özellikle bölümler ilerledikçe karakterlerle bütünleşecek ve diziyi seveceğinizi düşünüyorum. Karşınızda görebileceğiniz en modern aile var gerçekten ve en eğlenceli ailesi! Benim keyifle izlediğim nadir dizilerden biridir. Tabi İngilizce altyazıyla izlerken anlayabildiğiniz sürece keyif alırsınız.

Tür : Sitcom

 


5) Merlin

Ve geldik son önerime. Ah merlin! Soluksuz izlediğim dizilerden birisiydi. İlk izlediğimde asla anlayamamıştım ve üzülerek kapatmıştım. Birkaç ay sonra tekrar izlemeye karar verdiğimde anladığımı fark edip izlemeye başladım. Ve müthiş bir hikaye sizi bekliyor! Merlin ve Arthur’un maceralarını izliyoruz. Bazen gülüyor bazense hüzünleniyoruz. İngiliz dizilerini seviyorsanız çok seveceğinize eminim  ( ben bayılırım ). Merlin’de diğer 4 diziden farklı kelimeler öğrenecek ve bambaşka olayları izleyeceksiniz.

Tür: Fantastik-Drama

 


Bu dizilerin hepsini izleyip yazdığımı söylemek isterim. Sadece önermek için önerdiğim diziler olmadığını bil sevgili okur. Şimdi hadi seç birini ve izlemeye başla! Umarım faydasını görürsün. Günlük hayatımıza katamadığımız bir alışkanlık kör olup gider sevgili okur. Eğer İngilizceni geliştirmek istiyorsan başlarda anlamasan da zamanla ve azimle bu işin üstesinden gelebileceğine inanıyorum. Ne kadar zaman ayırırsan gelişimin o kadar verimli olur, etkilerini hızlı görmeye başlarsın. Ve en önemlisi de herkesin yolculuğu ve gelişimi farklı ilerler.

Kendine iyi bak

Sevgiler

Yorum Gönder

13 Yorumlar

  1. İlk iki dizi ile Merlini izledim ve İngilizce olarak ☺️ Bu yüzden de yazdığınız herşeye sonuna kadar katılıyorum �� Pratik yapmak en büyük kolaylık ama imkan yoksa, dizi ve müzikleri hayal dünyasına kapılmadan dinlemek en etkili öğrenme, geliştirme yöntemleri �� Çok güzel bir yazı, kaleminize sağlık �� ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet keşke pratik yapma imkanını bulabilsek :) çok teşekkür ederim

      Sil

  2. Arsel çok faydalı bilgiler vermişsin. Konuşma dili daha farklı. Telefuzlara, deyimlere kulak dolgunluğu oluyor. İstifade edilecektir mutlaka. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim :) umarım faydalı olur

      Sil
  3. Çok faydalı oldu benim için gerçekten. Çok teşekkürler 🙏🏻🌸 Hiçbirini de izlememişim. Mutlaka bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu çok mutlu etti beni :) umarım istediğin verimi alabilirsin

      Sil
  4. Başta anlamasak da ısrarla dinlemeye ve anlamaya çalışmak gerekiyor. Belki bu dizileri İngilizce altyazılı izlemek de faydalı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle :) bahsettiğim diziler ingilizce altyazılı izlenmeli. teşekkürler

      Sil
  5. İngilizce alt yazılı izlemek faydalı oluyor:)
    önerilerin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Çok faydalı bir paylaşım olmuş :) emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Achima Abelard23 Nisan 2023 19:09

    Na tomto blogu máte skvělý článek a já chci poděkovat panu Pedrovi, úvěrovému úředníkovi, který mi poskytl půjčku ve výši 600 000. Pounds poté, co jsem mu vysvětlil celý můj projekt prostřednictvím jeho soukromého e-mailu na pedroloanss@gmail.com, pak jsme mluvili o sazbě a podmínkách prostřednictvím e-mailu, protože já žiji v Aucklandu a on žije ve Spojeném království, takže po celém procesu mi bylo vyhověno půjčka s flexibilním splácením půjčky.
    Právě teď jsem tak vděčný a doporučím každému, kdo má obchodní projekt nebo potřebuje finanční službu, aby kontaktoval pana Pedra na jeho soukromý e-mail.

    Ještě jednou děkuji.

    YanıtlaSil