Mutlu bir çocuk muydun?

Mutlu bir çocuk muydun sevgili okuyucu? Çocukluğun nasıldı ? İnsanlarla  iç içe samimi bir ortamda mı büyüdün
yoksa evin ücra köşelerindeki yalnız çocuk muydun? Bu sorulara yanıt vermek lazım ilk olarak. Bütün sorunlarımızın asıl sebebinin çocukluktan gelme olması doktor zırvalığı falan değil, zihninize yer etmiş olayların devamını yaşadığınızı sanmanız ve sorunların ortaya çıkmasıdır.  Çocukken yaşadığınız kötü bir deneyimi gelecekte benzer şekilde yaşadığınızda anımsamanızın sebebi işte bu. Önemli olan geriye gidip o sorunu orada öylece halledebilmek. 

Geçmişteki sorunları yok etmedikçe sinsice  peşinizden gelmeye devam edecek. Bir kanser türü yahu bu da ama zihinde :) 
İnsanlar cevap veremediği sorunlardan nasıl kaçıyorsa başta sorduklarımdan da kaçıyorlar. Sen kaçma sevgili okuyucu, sen cevap ver :) verebil ki güçlen, dolu dolu akan hiç durmayan bir ırmak ol, özgürce yaşaman dileğiyle...

Yorum Gönder

29 Yorumlar

  1. Şimdi bana soruyosan söyleyeyim. Genelde ücradaki yalnız çocuk oldum. Ama kendi kendimi mutlu etme ve azıcık pozitif olan şeyleri bile abartarak mutluluğa çevirme hormonum sayesinde pek psişik meyil vermedim sanırsam. Yine de daha kalabalık ve sosyal bir çevrede büyümeyi isterdim ama nasip bu işler. Bak şimdi tazelemiş oldum bazı şeyleri bu sayede sağolasın Arsel :))

    YanıtlaSil
  2. Çoğu sorun çocukluktan geliyor ,unutulmuyor ve çoğu da cozumsuz kalıyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYNEN KATILIYORUM, NEREDEYSE TÜM SORUNLAR ÇOCUKLUK ÇAĞLARINDA YAŞAMIŞ OLDUĞUMUZ OLUMSUZ OLAYLARDAN MEYDANA GELMEKTEDİR.

      Sil
    2. Onlarla yüzleşirseniz sorun kalmayacağını söylemek istiyorum :)

      Sil
  3. Çocukluğumu suni ve pahallı oyuncaklarla değil, doğanın bize sunduğu her türlü zenginlikle iç içe geçirerek, eve hapsolmayarak yaşadığımı söyleyebilirim. İyiki de öyle olmuş. Mutlu bir çocuk olduğum için mutlu bir yetişkinim sanırım. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  4. İnsanlar kaçıyorlar demişsin ya tabii ki, onları da anlıyorum çünkü anlatılacak şey var, anlatılmayacak şey var. Çocukken Ankara'da her ay Tina çocuk dergisi alıp, tekrar tekrar okuduğum, çok sevdiğim kız arkadaşlarımla özellikle Zeynep...onunla evcilik, sokakta o ve diğer kızlarla saklambaç oynadığım günler, babamla sinemaya gittiğimiz günler...çok mutlu olduğum günlerdi...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçmamak lazım bazen :) kendi kendinizden bile kaçmaktan bahsediyorum :))

      Sil
  5. NE YALAN SÖYLEYEYİM BEN MUTLU BİR ÇOCUK DEĞİLDİM. GERÇİ YETİŞTİĞİM AİLE ORTAMI ÇOK NEŞELİ İDİ ANCAK BENİM İÇİMDE TA DERİNLERDE SAKLI BAZI ÜZÜNTÜLERİM VARDI. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  6. Çocukluğum güzeldi, samimiydi, koca sokakta konuşup tanımadığımız kimse yoktu, şimdi aynı apartmanda aynı çatı altında hiç tanımadığım evler var. O yüzdendir sanırım şimdiyi sevmiyorum çok, uyum sağlayamıyorum, yanlış yerde yanlış zamandaymışım hissi hakim çoğu zaman..

    YanıtlaSil
  7. Mutsuz çocuktum fakat yaş ilerledikçe çocukluğumu arıyorum.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Mutsuz, yalnız ve her daim hüzünlü bir çocuktum, içimdeki çocuk hala öyle galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değiştirebilirsiniz o çocuğu:) tamamen size kalmış

      Sil
  9. Çok içine kapanık derlerdi öğretmenlerim benim için, hala susarak insanların beni anlamasını bekliyorum. Çocukluğunu çocuk gibi yaşayan son kuşakta bizdik herhalde, 90'lı yıllar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes anlamaz maalesef en iyi çözüm sizin kendinizi ifade etmeniz :) teşekkür ederim

      Sil
  10. Çok yaramazdım ben :) 90 ile yıllarda bahçeli evlerin olduğu bir mahallede sokak kültürü ile büyüdüm.Çok güzel yıllardı.

    YanıtlaSil
  11. Kendi içinizde mutluysanız gerisi önemli değil :))

    YanıtlaSil
  12. Keşke hep çocuk kalsaydık :')

    YanıtlaSil
  13. evet yaaa çocukluk en önemli dönem, en önemlisi de ilk altı yılmış. çocuklukta gerekli dönemlerde olmayan gelişmeler gelecekte yetişkin olmamızı engelliyormuş. çocukluk bende çok mutluydu. keşke hep hayatımın ilk 15 yılında kalsam hihihi. çok keyifli olduğu için hep o yıllara dönmek isterim kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke dönsek ama şimdi de içindeki çocuğu yaşat deep 😄😘

      Sil
  14. Sanırım takmıyor gibi görümsem de peşimdeler..

    YanıtlaSil
  15. Çocukken daha mutlu bir hayatım olabilir diye düşünüyordum ama büyüdükten sonra o günlerin ne kadar değerli olduğunu anladım. Özellikle 80 li yıllarda çocuk olmanın şimdikinden daha keyifli olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Çok keyifli bir çocukluk yaşadım. Özellikle de kızım bugün ilkokula başlayınca okul anılarım ve çocukluğum bir kez daha canlandı zihnimde :)

    YanıtlaSil