7 Eylül 2016 Çarşamba

Çatlak Bir Psikolog Adayıyım!! (GÜNLÜK SERİSİ)

  Ben psikoloji okumama kısa süre  kalmasına rağmen dellenen bir psikolog adayıyım allah aşkına benim ponçik yüreğimden ne bekliyorsunuz. Güya bide  insanların sorunlarını halledicem onları rahatlatacağım oh ne güzel şey yahu. Çocukluğumdan beri bu mesleği istiyorum ve yapabileceğimi biliyorum dışardan da aldığım tepkilere yorumlara göre öyle. Ama iş benim kişisel sorunlarıma gelince bütün o mantıklı düşünen kişiliğim parçalanıp puff oluyor buna da  hayret ediyorum yahu. Gelecekte yapacağım meslek den başka bir şey düşünemiyorum doğru evet ama onca insanın derdini dinleyip nasılda ‘’ allah kahretsin seni, Allah’ın  mal herifi/karısı , gerzeğe  bak ‘’ vb lafları etmeyeceğimi düşünüyorum :D. Asında bakarsanız herkes günlük hayatta amatörce psikologdur bana göre yaşadığı olaylara, dönemlere ve durumlara göre olayı denetleyip özetleyebiliyoruz. Fakat bunu yaparken de bilimsel bir şekilde yapmadığımızı bilmemiz gerekir. Sanırım buraya kadar okuduysanız benim psikolog olmak istediğimi anlamışsınızdır :) . çocukluğumdan beri taparcasına ilgi duyduğum bir meslek açıkçası ‘’psikoloji okuyacağım bende ‘’ diyen zevzekleri görünce de ‘’ Allah depene daş yağdırsın’’ diyesim geliyor ama yutuyorum . 

Geçenlerde başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum sizlere. Çok samimi olmadığım fakat zevzeğin önde gideni bir arkadaşımla sohbet ediyorduk ve ‘’ bende psikolog olucam ‘’ dedi bana şöyle kaşıma doğru bir Neriman iplikçi edasıyla sinir geldi. Ya canım niye sinirleniyosun normal bir şey bu dicek olursanız söyleyeyim .  Herif yani B kişisi ömrünüzde görebileceğiniz en sorumsuz insandır , empati yapmayı dahi bilmez, gece gündüz karı kızla gezmeyi sigara içmeyi havalı sanan tiplerden olduğu için tepem attı tabi. Ona belli etmesem de kibarca bu fikirden hoşnut olmadığımı belirttim ve onu uyardım  ilerde pişman olmaması için. Arkadaş tahminlerimi doğru çıkardı ve  5  dakika geçmemesine rağmen ‘’ amaaann bissürü meslek var avukat olcam ben ‘’ demeye başladı. Yukarıya doğru baktım ve sabır diye bağırmak istedim… neyse ki o anda annem napıyosun diye aramıştı da ‘’ annem eve çağırıyor görüşürüz ‘’ diye pembe  fakat hayatımı kurtaran bir yalan söyledim.  Eğer buraya kadar okuduysanız güldüğünüzü görür gibiyim :) . neyse bu gecelikde benden bu kadar  çok konuştum geneee. Görüşmek üzere öpüldünüz.xoxo

24 yorum:

  1. Haaaa... Bir psikolog biliyorum. Tanırım diyemem. Annesi, bir çok yakınımın apartmanındaydı yaşamı boyunca. Kırka yakın kedi ile teras katta yaşadı. Psikolog annesi ile görüşmezdi. Ayrıntıları anlatmak istemem. Sorunları çocukluktandı. Ünlü de biriydi. Yazardı, konuşurdu. Ama insan olduğu ve kendi sorunlarını çözemediği sorunları olduğu da gerçekti. Önce insanız. Ve kendimize kendimiz yetmeli ilkesini de unutmamalı.

    YanıtlaSil
  2. Ben de psikolojik danışmanım.Hoca dersimizin birinde siz de sıkıntı olmasa buraya gelip okumazdınız demişti.Sanırım psikolojiyle ilgilenenler de öncelikle kendini fark etmek için giriyor bu işe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha aslında haklılık payınız var :D

      Sil
  3. Hehehehee! Terzi kendi söküğünü dikemez diye boşuna mı demişler :D

    YanıtlaSil
  4. Yaa :D yapacak bir şey yok sevgili yazarcım

    YanıtlaSil
  5. merha ameslek olarla yakın sayılırız bloğunu takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. İş kendi sorunlarına geldi mi değişiyor:) Yalnız B kişisi de çok hızlı karar değiştirmiş:))) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın 😊. Adamın fikirleri, düşünceleri çok hızlı değiştiği için bende böyle bir duygu patlaması oldu

      Sil
  7. Merhabaa Deep'in yazısında sizi keşfettim hemen geldimm ^^ Takipteyim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba tatlım genç bir psikolog yetişiyor ha . sevgilerle...

    YanıtlaSil
  9. Ben de psikoloji veya PDR arasında gidip geliyorum ama genel olarak psikoloji hep ilgimi çekmiştir yani. Ama şimdi bakıyorum da çoğu kişi 'eğlenceli veya kolay' olduğunu düşündüğünden bu mesleği istiyor. Dellenmemek cidden elde değil. Çoğu maymun iştahlı bunların. Tamam, neyse sakinim :D Umarım hayallerine kavuşursun. Önemli olan gerçekten isteyip, o vasıflara sahip olmak bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkıyla yapan insanlara hep saygıyla bakmışımdır bende o şekilde bi heves değilde kararlılıkla bu mesleği istiyorum :) sende umarım istediğini olursun cano

      Sil
  10. Umarım hayallerinin mesleğine kavuşursun :)

    YanıtlaSil
  11. Gülümseyerek okudum psikoloji zordur ben de lisede istiyordum ama sonra noldu bilgisayarcı oldum :) gerçekten bu işi yapmayı istemek, insanları dinlemeyi sevmek ve objektif Bakabilmek gerek. Ama karşındakinin insanı rahatlatabildigini farketmenin verdiği hazzi da başka oluyordur eminim. Allah yardımcın olsun. Takipteyim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa güzel dileklerin için kucak dolusu teşekkür ederim canısı ;) <3

      Sil
  12. ay sen sorunsuz psikolog ol o zamaaan :)

    YanıtlaSil
  13. Ya valla benim hedeflerim de de psikoloji okumak vardı ancak geçen günlerde maaşının çok az olduğunu öğrendim.şimdi dicen ki maaşa mı bakıyorsun ama geçim zor iş yani 😥

    YanıtlaSil