Cennette Uzun Bir Kış - Barış Tuna

 Herkese yeniden merhaba. kitap kurdu olan yazarcınız geri döndü. Bu yazımda sizlere Barış Tuna nın Cennette Uzun Bir Kış adlı romanını yorumlayacağım. Bu kitabı boş anıma denk geldi de aldım diyebilirim doğrusu. Kitabı 5 günde bitirdim birazcık kendimi zorladım açıkçası bitmesi için. Barış tuna bu kitabı tamı tamına koskoca 13 yılda tamamlamış. Hey gidim hey 13 yılda bir kitap için uğraşması büyük başarı bence.



Kitap da 3 kişi anlatılıyor aslı, meral ve umut un hayat hikayeleri. Fakat hepsinin kilit noktası olan bir başka kişi de var SERHAT. umut , meral ve serhat aynı mahallede büyüyen 3 umutsuz vaka çocuklar ve hayatlarının ilerleyen zamanlarında birbirleriyle karşılaşıyorlar. Aslı da bir şekilde olayların içine giriyor. Hepsi bu yolculukta masumiyetlerini kaybediyorlar. Türk İnsanının cinsellikle sınavına kitapta önemli bir yer veriliyor. Romanda  dışlanmışlığa dair konulara da  yer verilmiş. İlk olarak alevi olan meral  her konuda zorlanıyor yaşamında. Bu konu benim bi hayli canımı sıktı doğrusu. Kitabın bu yerlerinde ‘’ hepimiz insanız yahu ‘’ diyesim geldi. Baba ve oğul arasındaki o ciddiyet ve sevgi çizgisi de var kitap da.  Cenette uzun bir kış romanı benim aklımda sorunlu ilişkilerin olduğu bir aşk romanı olarak kaldı. Kitabın büyük  bölümü karakter analizleriyle dolu yani olay akışı yok denebilir. Bu bence dram okumayı sevenlerin favorisi olacak bir kitap. Benim asıl sinirlerimi bozan karakter serhat oldu. Çocukluğu güzel  geçen çocuğun ileride  ilişkilerinde  acımasız bir adama dönüşmesi sinirlerimi bozdu. Kitabın sonu  da gerçekten ‘’ oha yuh çüş’’ diyebileceğim şekilde bitti spoiler vermicem :D.


Ben bu kitabı pek beğenmedim açıkçası dediğim gibi biraz zor bitirdim fakat derin anlatımları okumayı sevenlerin kesinlikle favorisi olacağından da eminim. Kitap da ağır bir dil var bazı kısımlarda ‘’ noluyor yahu anlamadım’’ diyip başa döndüğüm sayfa sayıları çoktur. Gene de idare eder bir romandı hoşlanmadım  diyemem. Umarım yorumumu beğenmişsinizdir . başka yazılarımda görüşmek dileğiyle öpüldünüz takipte kalın :). Xoxo 

Yorum Gönder

20 Yorumlar

  1. Kitabın 13 senede tamamlanmış olması dikkat çekici gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle😊 yazar çok sabırlıymış belliki

      Sil
  2. Boş verelim :) Sinirimizi bozmasın kitap :)

    YanıtlaSil
  3. 13 yıl demek... Büyük emek olmalı. Ancak dediğiniz gibi derin anlatımların olması, biraz sıkıcı geliyor kulağa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için sıkıcıydı evet ama yazarın ağır bir ruh haliyle yazdığını kabul ediyorum 😊😊

      Sil
  4. Evet yorumuna göre spoilersiz oha denecek bi son ve sıkıcı bi ağır dil var yani önermiyosun
    önermeme yazısı bu da ahaha^^ taam o zaman almıyoruz :*

    YanıtlaSil
  5. Dünyalar büyüyünce kirleniyor... Kitabın adı guzel ama 'uzun kış' kelimeleri kasveti çagristirdı bana. Güzel bir yorum yazısı olmuş. Kaleminize saglik.

    YanıtlaSil
  6. Dünyalar büyüyünce kirleniyor... Kitabın adı guzel ama 'uzun kış' kelimeleri kasveti çagristirdı bana. Güzel bir yorum yazısı olmuş. Kaleminize saglik.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, ya Instagram var mı diye sormuş muydum daha önce? Cevap ne olmuştu? Ben yorum yaptığım bloglara geri dönüp bakamıyorum daha sonra sanırım, o nedenle yorumu benim bloguma da alabilirim... :) :) ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi ara kullanıyordum fakat şuan dondurdum 😊😊

      Sil
  8. bayağı amele birisin anlaşılan. Senin gibi kırocan concona fazla ağır bir romandır o.

    YanıtlaSil